Spis treści:
- Działalność polsko-czeskiego Zespołu ds. Podręczników Szkolnych w latach 2014-2017
- Karol IV a ideał władzy królewskiej
- Co wiemy o Mieszku I w świetle zachowanych źródeł i nowszych badań?
- Karol IV jako exemplum edukacyjne
- Mieszko I i Bolesław Chrobry twórcami państwa polskiego. Wzorce władców polskich w edukacji historycznej po 1945 roku
- Znaczenie źródeł pisanych i ikonograficznych w utrwalaniu historycznej wiedzy uczniów (na przykładzie podręcznikowej prezentacji Karola IV)
- Mieszko I i Karol IV w obudowie źródłowej współczesnych polskich podręczników do nauczania historii
- Przełomowe wydarzenia historyczne a kształcenie obywatelskie w edukacji szkolnej w Polsce
- Prezentacja panowania karola IV we współczesnych czeskich podręcznikach wiedzy o kraju ojczystym i wiedzy o społeczeństwie
- Prezentacja geograficzna ważnych wydarzeń w historii Czech w podręcznikach geografii i atlasach szkolnych
- Początki państwowości polskiej i okres dynastii piastowskiej z perspektywy geografii historycznej, politycznej i geopolityki
- Dobrawa a 1050. rocznica chrztu Polski: potencjał edukacyjny
- Polanie wyśmiewani i kochani. Przykłady prezentowania czesko-polskich stosunków w średniowieczu
[red] Danuta Konieczka-Śliwińska, Małgorzata Machałek: "Przełomowe wydarzenia historyczne we współczesnych polskich i czeskich podręcznikach szkolnych. Historické mezníky v současných polských a českých školních učebnicích". Instytut Historii UAM, Poznań 2018. Okładka miękka, format 17 x 24 cm, stron 380, kolorowe ilustracje. Książka w języku polskim z tłumaczeniami tekstów na język czeski