Wyszukiwarka

 

Cieszymy się, że trafiliście Państwo na stronę Sudeckiej Księgarni Wysyłkowej. Chcielibyśmy zachęcić również do częstych odwiedzin naszej głównej witryny poświęconej atrakcjom polskich, czeskich i niemieckich Sudetów:

 

Serwis Turystyczny
NaszeSudety.pl

Polecamy Państwa uwadze nasz nowy dział, zatytułowany "Promocje i wyprzedaże", w którym oferujemy między innymi mapy i przewodniki po obniżonej cenie (kilkaset pozycji!) oraz wydawnictwa w promocyjnych cenach

 

Większość map w cenie 3 zł, większość przewodników oferujemy w cenie 5 zł!

Wizyt:
Dzisiaj: 55Wszystkich: 770711

Kolej podsudecka (historia, architektura, krajoznawstwo)

Cena:81.30
Do koszyka
masz pytania?

     Kolej podsudecka na ponad 200-kilometrowym szlaku tworzy wyjątkową możliwość zobaczenia zarówno głównych pasm sudeckich, jak i zwiedzenia wielu śląskich miast pochodzenia średniowiecznego o bogatym dziedzictwie kulturowym i materialnym.

     Książka opisuje dzieje powstania i funkcjonowania linii kolejowej powstałej dwuetapowo: w latach 1844‒1858 pomiędzy Legnicą, Świdnicą i Ząbkowicami Śląskimi i w latach 1874‒1876 pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi, Nysą i Kędzierzynem-Koźle, a także architekturę kolejową o zróżnicowanych formach stylu rodzimego i nurtu przemysłowego.

     Część krajoznawcza książki ukazuje zabytki w miejscowościach na drodze przebiegu linii, np. Kościoły Pokoju w Jaworze i Świdnicy czy mury obronne Paczkowa. Prezentuje i omawia także panoramy najważniejszych pasm Sudetów widzianych podczas podróży pomiędzy Legnicą i Kędzierzynem-Koźle. Tekst wzbogacają liczne ilustracje historyczne i współczesne, mapy oraz rozkłady jazdy.

     Do książki dołączony jest bezpłatny dodatek – arkusz z panoramami Sudetów wzdłuż przebiegu Kolei podsudeckiej.

 


Spis treści

Wstęp

I. Położenie geograficzne linii

II. Historia kolei podsudeckiej
Budowa odcinka kolei Legnica – Jaworzyna Śląska – Świdnica – Dzierżoniów – Ząbkowice Śląskie przez Towarzystwo Kolei Wrocławsko-Świebodzickiej w latach 1844–1858
Budowa odcinka kolei Ząbkowice Śląskie – Kamieniec Ząbkowicki – Nysa – Prudnik – Kędzierzyn-Koźle przez Towarzystwo Kolei Górnośląskiej 1874–1876
Funkcjonowanie kolei podsudeckiej do 1945 roku
Kolej podsudecka pod administracją PKP

III. Architektura obiektów kolejowych
Dworce stacji Jaworzyna Śląska
Dworce stacji Legnica
Dworce stacji Kędzierzyn-Koźle
Dworce Towarzystwa Kolei Wrocławsko-Świebodzickiej
Dworce Towarzystwa Kolei Górnośląskiej
Dworce wybudowane wtórnie podczas funkcjonowania kolei podsudeckiej w XX wieku

IV. Szlak kolejowy i jego atrakcje turystyczno-krajoznawcze

Podsumowanie
Źródła ilustracji
Bibliografia
Aneks (rozkłady jazdy z lat 1873–2016)
Dodatek do książki: Panoramy Sudetów wzdłuż przebiegu kolei podsudeckiej

 


Przemysław Dominas: "Kolej Podsudecka. Legnica - Kamieniec Ząbkowicki - Kędzierzyn-Koźle. Historia, architektura, krajoznawstwo". Wydawnictwo Księży Młyn, Łódź 2016, wydanie 1. Okładka twarda, format 21 x 29,5 cm, stron 204, czarno-białe i kolorowe ilustracje

 

Kolej podsudecka (historia, architektura, krajoznawstwo) - Cechy
Cechy
Okładkatwarda
Data wydania2016
Format21 x 29,5 cm
Ilość stron204
Stannowa
Kolej podsudecka (historia, architektura, krajoznawstwo) - Galeria 4

  
 

Komentarze

Komentarz
Ocena: